DOLMAR je celosvetovo jedným z vedúcich výrobcov motorového náradia. Vyvíja, produkuje a distribuje vysoko kvalitné náradie so spaľovacími motormi. Renomované produkty tejto značky sú vhodné tak pre požiadavky záhradných architektov, pre profesionálne nasadenie v lesníctve a poľnohospodárstve, ako aj pre súkromných užívateľov. Všade tam, každodenne presviedčajú svojou kvalitou, ergonómiou a spoľahlivosťou. Dolmar sa snaží pri obchodnej stratégií a konštrukcii strojov DOLMAR vychádzať z potrieb zákazníkov a tak je celosvetovo uznávaný výrobca motorového náradia pre les, poľnohospodárstvo a záhradu.
História spoločnosti je často spojená s históriou všeobecne a s vývojom, ktorý vytvára históriu. Napríklad spoločnosť E. Lerp & Co. bola od samého začiatku spoločnosťou z Hamburgu. Emil Lerp ju vytvoril v roku 1927 kvôli svojmu vývoju prvej reťazovej píly poháňanej benzínovým motorom, reťazovej píle DOLMAR model A.
Prečo sa DOLMAR volá DOLMAR?
Emil Lerp bol moderný progresívny podnikateľ, ktorý vedel, ako motivovať svojich zamestnancov. Zorganizoval vnútropodnikovú súťaž a požiadal jej účastníkov, aby vymysleli názov pre jeho pílu. Mal byť jednoduchý, mal dobre znieť a ľahko sa vyslovovať v mnohých jazykoch. Nakoniec práve manželka Emila Lerpa Martha sa stala víťazkou so svojim návrhom, aby sa píla volala DOLMAR. Bolo to preto, lebo prvá reťazová píla na benzínový pohon sa prvýkrát použila v roku 1927 práve na vrchole hory Dolmar v Durínsku, ktorá má nadmorskú výšku 739 metrov. Emil Lerp bol tiež rodákom z Durínska a hora Dolmar bola počas prázdnin miestom, ktoré jeho rodina často navštevovala. Táto píla sa tak osvedčila, že Emil Lerp začal čoskoro používať názov DOLMAR aj pre svoju spoločnosť. Píla predstavovala technickú revolúciu v lesníctve na celom svete. V nasledujúcich rokoch nasledovali jedna po druhej ďalšie inovácie a všetky výrazne predbehli svoju dobu. Model CL sa spustil v roku 1939. Vyrábal sa skoro 30 rokov a používal sa na celej zemeguli. V roku 1935 spoločnosť uviedla na trh prvú elektrickú pílu prevádzkovanú jedným človekom, model DB 35, a nakoniec v roku 1952 prvú pílu na benzínový pohon prevádzkovanú jedným človekom. Nasledoval nový membránový karburátor, ktorý bol prvý svojho druhu a umožnil pílenie v každej polohe, priamy pohon bez prevodov, systém dvojhmotového tlmiča vibrácií, motor Wankel a mnoho revolučných nových vývojov, ktoré znovu a znovu určovali nové trendy.
Budúcnosť má pre DOLMAR dlhú tradíciu.